Witam pięknie - Fireant z tej strony, kłaniam się! Nadrabiamy zaległości! Co prawda miałem dzisiaj uderzyć z tekstem o nowościach do Infinity, ale tak się jakoś ukazało, ze zacny użytkownik o pseudonimie artystycznym Rang3r dostarczył całkiem interesujący materiał w postaci krótkiej i zwięzłej recenzji starteru do jednej z frakcji Infinity - Ariadny! Jako że ostatnimy czasy sporo moich czytelników pyta i prosi o teksty poglądowe na ten zacny system uznałem, że seria tekstów o starterach to dobry początek! Tak więc tekst został zaakceptowany, przeszedł absolutny brak korekty (*duma mnie rozpiera*) i dziś możemy podziękować Rang3rowi za wkład na łamach bloga z nadzieją, że stanie się stałym współpracownikiem. Miłej lektury!
Witajcie! Podjąłem się próby
mini-recenzji zestawu startowego do Ariadny (system Infinity). Spojrzenie na
sprawę będzie próbą obiektywnego przybliżenia tematu z lekkim posmakiem
subiektywizmu, bo nie sposób dać jednoznaczną odpowiedź na pytanie, co dla kogo
będzie najlepsze. Artykuł jest pisany w oparciu o własne gry, spostrzeżenia, doświadczenie
i wiadomości z internetu z cyklu "jak grają inni".Dodam, że ocenie
będzie podlegało oryginalne uzbrojenie modeli z zaznaczeniem, iż Infinity nie
jest tak rygorystyczne w kwestii WYSIWIG i na turniejach z reguły nie ma z tym problemu,
byle druga strona wiedziała, że Twoja jednostka z widelcem niesie wyrzutnię
rakiet ;) A zatem do dzieła!
Ariadna: starter ogólny ~125
punktów
Reprezentanci najbardziej
prymitywnej technologii, ich preferowana broń to "kombinacjapustaka z
gazrurką" (cytat od P1et1a). W
pudełku bardzo ładne rzeźby, a kogo wystawimy? Trójka żołnierzy liniowych,
dwóch gagatków z ciężkiej piechoty i zwiadowcę.
Zabawa zaczyna się już przy
ciężkiej piechocie. Highlander Grey
to Szkot niosący stragan pomysłów na to, jak pozbawić kogoś wszystkich kończyn.
Chłopcy z Trzeciego Regimentu przyrzekali "śmierć wrogom" i jeśli uda
im się dotrzeć w krótszy zasięg, to przeciwnik może mieć pod górkę. 3 punkty
pancerza to całkiem nieźle, ale model ma tylko jeden punkt żywotności. Z drugiej
strony Highlander przemieszcza się z gracją lekkiej piechoty, ruch 4-4 i
granaty dymne stanowią pewną rekompensatę za brak pancerza wspomaganego. Jeśli
Highlander po drodze kogoś odstrzeli, wpada w szał i prze do walki za dodatkowy
rozkaz. Przeciwnikowi nie ułatwia sytuacji fakt, że Grey jest odporny na
amunicję "shock" i nawet gdy oberwie kulkę, to można dalej pchać go do
przodu i pompować adrenalinę, aż skończą się rozkazy, tura lub... dostanie
kolejny strzał. Najskuteczniejszy na krótkiej odległości – dwa Shotguny,
granaty, w ostateczności nie pogardzi też bronią białą. Mam wrażenie, że trochę
niedoceniany.
Kazak Weteran, czyli "trzeba mieć jaja, żeby zdobyć chwałę".
Ten ponury twardziel ma wszelkie cechy, by podjąć rękawicę z każdym, kto tylko
obrzuci go krzywym spojrzeniem. Uzbrojony w karabin T2 będzie zmorą dla
ciężkiej piechoty wroga – niezdany test pancerza zabiera od razu dwa punkty
żywotności, słabszych od razu wbija dwa metry pod ziemię, a jak trzeba to błyskawicznie
zmieni swoją pozycję i zacznie zabawę od nowa. 13 BS, 4 pancerza, do tego jako jedyny
w całej frakcji może strzelać przez dym dzięki szóstemu zmysłowi, nawet śmierć
nie jest w stanie zajść go od tyłu – przerobi ją na grzanki z pomocą miotacza
ognia. Co warto podkreślić, jeśli model straci żywotność (z wyjątkiem amunicji
typu shock), to ignoruje ten fakt i gra dalej, jak gdyby nic się nie stało i
czeka na następną kulkę – jakie to kozackie, "prawie" 2 żywotności. Punktów
trzeba wydać sporo – prawie 40% startera zabiera właśnie on.
W końcu Szaser. Targa na grzbiecie zwykły karabin, ale też lekki miotacz
ognia i trzy miny, co w połączeniu z infiltracją i kamuflażem za stosunkowo niski
koszt stawia go w czołówce rankingu zwiadowców utrudniających i opóźniających
podejście wroga do własnych pozycji. Wielu graczy na liście ogólnej właśnie od
tej jednostki rozpoczyna budowanie swojej armii. Infiltrator ceniony przez
dowódców Ariadny nie tylko za to, że nadaje swojej broni słodko brzmiące,
kobiece imiona. Ten konkretny model jest tym bardziej rozchwytywany, że można
dostać go tylko w tym pudełku. Wersja żeńska jest uzbrojona w ADHL i można ją
zgarnąć w blisterku.
Podsumowując: Zestaw jest w
miarę uniwersalny, dobry pod rozbudowę listy ogólnej. Szkot powalczy na
krótszym zasięgu, o eliminację cięższych i dalej ulokowanych celów zadba
Veteran, natomiast trójka Kazaków zapewni im wsparcie na pozostałych polach –
tyle w teorii. Od biedy szeregowcy mogą, a często wręcz muszą robić za
specjalistów od wszystkiego. W końcu Szaser – znakomity zwiadowca. Na pokładzie
mamy broń T2, dwa lekkie miotacze ognia, miny, strzelby Szkota oraz hardych
Kazaków prężących muskuły. Wszyscy żołnierze są ruchliwi (4-4 ruchu), co ma
spore znaczenie w przypadku ich przeróżnych „braków” - Testowałem osobiście,
polecam.
Super ! Mego mnie zainteresował artykuł, przeczytałem uważnie od dechy do dechy , zwłaszcza biorąc pod uwage fakt że ariadna budzi we mnie niemałe zainteresowanie
OdpowiedzUsuńczekamy na dalsze artykuły ;) np. o francuzach :D
"Kombinacja pustaka z gazrurką"? Pustak na pewno, bo mi wszystko kojarzy się z materiałami budowlanymi, ale zamiast gazrurki mówiłem chyba o odkurzaczu :D - Pietia
OdpowiedzUsuńAha, 6 zmysł uratuje Weterana gdy ktoś do niego strzeli przez dym - zareaguje normalnie. Jednak walić w drugą stronę nie pozwala.
Tak jest, warto to doprecyzować :) Tylko w reakcji Kazak może w normalny sposób strzelać przez dym, więc nie jest to regułą. Z drugiej strony z mini-recenzji musiałbym pójść w obszerniejszy tekst, tutaj chciałem tylko napomknąć z grubsza "z czym to się je" :) / R.
OdpowiedzUsuńFajne wprowadzenie, tylko obrazkow brak co jest co. Musialem posilkowac sie googlami zeby zobaczyc o jakich figurkach konkretnie mowa.
OdpowiedzUsuńPoprawione! ;D
UsuńCo do opisu weterana mam pytanie. Dlaczego amunicja shock ma powalać weterana po pierwszej ranie, skoro ma on także shock immunity i powinna działać na niego tak samo jak zwykła?
OdpowiedzUsuńSłusznie, mój błąd. Odporność na amunicję szokową niejako przekształca taki atak w normalny, więc nie będzie wyłączał NWI. Dzięki za czujność :)
UsuńPozdrawiam!
Ranger